Haberler
Okulumuz 5 yaş A şubesi öğrencilerimiz, sınıf öğretmeni Gülçin ŞİT rehberliğinde sonbahar mevsimini tanıdı.
Sonbahara uygun materyaller ve renklerle kostüm tasarlayan öğrencilerimiz Sonbahar Defilesi yaptı.
Emeği geçen öğretmenimize, öğrencilerimize ve velilerimize teşekkür ederiz.
Okulumuza törenlerde, kutlamalarda, çocukların ritm duygusunu teşvik etmeye yönelik etkinliklerde kullanmak üzere ses sistemi ve mikrafon ekipmanları aldık.
Çocuklarımız için hem eğitici hemde eğlenceli yeni oyuncaklar aldık. Oyuncaklar çocukların hayal güçlerini, rol yapma becerilerini, psikomotor ,sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimini destekleyici materyallerdir.
Okulumuzdaki eskimiş olan ve kullanılamaz hale gelen perdeleri yenileyerek, hem daha ferah bir görüntüye kavuştuk hemde sınıflarımızı daha kullanışlı bir hale getirdik.
Geleneksel Çocuk Oyunları Şenlikleri'ne katılan Yeliz öğretmenimiz ve çocukları halat çekme yarışmasında 1. oldular. Sonrasında deve cüce oyunu ve eğlenceli aktivitelere katılım gösterdiler.
Yaşadığımız bölgenin çeşitli özelliklerini yöresel yemeklerini yöresel kıyafetlerini örf ve adetlerini görsel olarak tanımalarının sağlanması.
Etkinliğimiz 5 gün sürdü.
1.Gün Kübra Hanım yörenin özelliklerini baharın gelişini ve Mart ayında kutlanan 'Hıdırellez Şenliklerinden' çocuklara bahsetti ve çocuklar ile birlikte Marteniçka bilekliği yaptılar.
2.Gün Gülay hanım sınıfımıza gelerek gezilecek yerleri yörsel kıyafetleri ve yöresel oyunları çocuklarımıza anlattı.
3.Gün Hacer Hanım Merve hanım ve Kübra hanım bahçede yöresel kıyafetler giyerek gözleme partisi yapıp Hıdırellez ateşi yakıldı.
4.Gün Meryem Hanım Yöresel Yemek olan Keşkek yemeğini çocuklarımız ile birlikte yaptı .
5.Gün Yöresel yemeklerin tadım günü yapıldı.
Sınıflarımızı bilgisayar, hoparlör ve görüntü aktarım kabloları ile donatarak ; çocuklarımızın teknolojiden olumlu yönde faydalanmalarına destek oluyoruz.
Uygulama adı: Bilmece fanusum
Uyulama amacı: Bilmeceler, çocukların dil becerilerinin geliştirilmesinde, duygu ve hayal dünyalarını zenginleştirmede ve onların problem çözme becerilerini kazanmasında önemli etkiye sahiptir. Bilmece sormak çocukların hem dildeki seslere karşı farkındalık kazanmalarını hem de sözcüklerin anlamları üzerine düşünmeyi sağlar. Biz de bu sebeple çocukların bu kazanımlara ulaşabilmeleri için bilmece fanusum etkinliğini planladık.
Özet: Bakanlığımız tarafından başlatılan ‘Dilimizin Zenginlikleri Projesi’ kapsamında milli eğitim bakanlığının 365 gün öykü serisinden bilmeceler adlı kitabı okuduk ve sınıfımızda bir bilmece fanusu yapmaya karar verdik. Önce velilerimizle bir toplantı yapıp bilmeceler konusunda velilerimize bilgi verildi. Her velimizden çocukları ile 5 er adet bilmece yazmaları istenildi. Ailelerimizin hazırlamış olduğu bilmeceler katlanarak bilmece fanusumuza koyduk ve renkli ponponlar ile fanusumuzu renklendirdik. Her gün günü olan öğrencimiz fanustan seçtiği 4 bilmeceyi arkadaşlarına sorduk ve cevapları üzerine konuştuk. Bilmeceler sayesinde çocuklar beyin jimnastiği yapmış oldular. Bunları yaparken de çocuklara eğlenerek öğrenmeye fırsatı verilmiş oldu.
Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: Saliha Fikri Güner Anaokulu öğrenci ve velileri
Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Uygulama sırasında herhangi bir zorluk yaşamadı.
ELDE EDİLEN SONUCLAR: Çocuklarımız projenin her aşamasında aktif katılım sağlayarak verimli bir süreç yaşadılar. Bilmeceler çocukların merak duygusunu güçlendirip destekledi.
UYGULAMANIN SÜRDÜREBİLİRLİĞİ: Sınıflar arası ya da okullar arası bilmece yarışması etkinliği yapılabilir.
DİĞER OKUL VE KURUMLARDA YAYGINLAŞTIRMA: Okul öncesi kurumlar arası bilmece festivali yapılarak çocukların yeni kelimeler öğrenmesine yardımcı olunabilir.
Danışman: Yeliz GÜNEY AKTAŞÖZ(O.Ö.Öğr)
Uygulama Alanları:
Uygulamada Görev Alan: öğretmen (1) öğrenci (13) veli 13
Çocuklarımızın özgürce hayallerindeki şekilleri oluşturmalarına fırsat veren ve bu sayede yaratıcılık becerilerini destekleyen çömlek yapımı etkinliğimizi gerçekleştirdik.